Stämpelrengöring

Jag lyckades komma över lite lagom begagnde stämplar för ett tag sedan - men de var rejält smutsiga... De hade använts av många personer under en hel helg och med många olika märken av stämpelfärg utan att göras rent mellan varven. Då var jag bara tvungen att testa vad min stamp scrubber kunde åstadkomma med dessa. Och jag lovar - jag blev inte besviken. de är som nya! Nedan följer en kortfattad beskrivning över hur det fungerar.

image220
Detta är vad jag började med - en stamp scrubber, spray till denna och rejält smutsiga stämplar.

image221
Jag började med att spraya ett par, tre spray på den tjockaste mattan. Den kommer att bli färgad av all stämpelfärg, men det är inget som påverkar själva rengöringen. Jag brukar skölja av min under kranen med lite diskmedel mellan varven. När den blir alldeles för färgad och tråkig så finns det nya att byta ut mot. Jag brukar alltid se till att stämpla av mina stämplar på ett spillpapper eller en torr disktrasa innan jag gör rent dem för att det inte skall hamna en massa onödig färg på mattan.

image222
Därefter tog jag min smutsiga stämpel och drar den ett par gånger mot den tjocka, lätt fuktade mattan.

image223

När jag tycer att den blivit så ren som jag vill ha den drar jag den mot den tunnare ytan för att bli av med spray och annat.

image224
Och så här rena och fina blev de - syns knappt att de är använda!

Lycka till med era stämplar!

/Bea

Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj va rena de blev!!! Jag skulle behöva göra rent mina stämplar lite noggrannare. Det blir lixom inte av när jag är så inne i scrappandet..

2009-01-25 @ 00:40:49
URL: http://bymillan.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0