Emrik & Farfar

Emrik och farfar hade en alldeles speciell relation. De älskade att fika tillsammans och det här är en av de gånger som Emrik kommer ihåg. Tyvärr så dog farfar för snart tre år sedan och lämnade ett tomrum efter sig. Den här bilden har jag scrapat till Emriks album och han gillade den mycket.

image216

När jag fick dessa papper från BumbleBee tyckte jag att det var svårt att veta hur jag skulle använda dem. Jag ville att LO:n skulle handla om våren och jag letade igenom mina foton. Sedan ville jag utmana mig sjäv genom att ta en skiss som någon annan hade gjort. Jag hade kopierat massor av skisser som jag förvarar i en pärm och bland dessa hittade jag den här. Jag ritade en cirkel på baksidan av pappret och använde en tejprulle för att få blombladen. Jag vet att det finns stansar som man kan göra detta med men en sådan har inte jag utan det fick bli att klippa för hand. När jag la kortet mot framsidan försvann det helt i alla blommor därför bestämde jag mig för att skära ut en cirkel i mitten och vända på pappret (baksidan har en härlig gul färg). Sedan var det bara att ta fram mitt favorit verktyg, Cuttlebugen, och börja stansa blommor. Diesen kommer från både BossKut och QuicKut. För att de inte skulle försvinna mot bakgrunden chalkade jag kanterna.

image217


Jag hade tyvärr inget mer gult papper till en fotomatta utan istället tog jag fram en nagelfil och filade en liten ram runt kortet.

image218

Hoppas att detta kan inspirera dig till att göra egna dekorationer. Papprena finns naturligtvis hos BumbleBee och kommer från MME.

Kram Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0