Scrap-svacka!!!

Hjälp! Jag drabbades av en scrapsvacka som varade under några veckor. Ingenting kändes kul och ingenting blev bra. Här kommer några av de tips som jag prövade och som fick mig ur svackan:

Städa bland scrapsakerna - otroligt vad mycket man kan hitta som man har glömt bort.
Pröva en ny teknik - i mitt fall att dodla över ett helt vitt papper.
Använd något som du inte brukar använda i dina LO:s - band i mitt fall.
Använd dekorationer som du alltid tänker att du skall spara - man kan ju faktiskt köpa en till eller något annat.
Titta på andras alster och inspireras - inspiration till min LO hittade jag i en gammal scraptidning.
Prata med en scrapkompis - jag ringde min vän Petra och vips så var lusten där igen.
Shopa - beställde saker från BumbleBee för massor av pengar.

När jag hade gjort allt detta blev min LO så här!

image208

Det var verkligen en utmaning att dodla över ett helt vitt cardstock, prova gärna.
Ringarna och blommorna har jag klippt ut för hand, något som är ovanligt för mig som är en inbiten stansare.

image209


Har du någon gång hamnat i en scrapsvacka skriv en kommentar och tala om hur du kom ur den.


Kram Paula


Materiallista:

Cardstock:
Bazzil Raw Silk - Precious och Nathan
                      Bazzil Corduroy - Brilliant White och Light Sky
Brads:         Making Memories - Circles Mini In Bloom
Stickers:    EKS Stickers Disney - Pretty as a Princess
Pennor:      Det finns många att välja på hos BumbleBee

Kommentarer
Postat av: Petra Karlstrand

Det kanske var tur att du kom i en scrapsvacka, för kolla vilken fin LO du gjort. Härliga färger, nya idéer, söt liten Alina!!!!
Du är JÄTTEDUKTIG!
Kram

2008-03-24 @ 07:26:00
Postat av: Paula Wiktorell

Tackar tackar!
ses i eftermiddag

2008-03-24 @ 09:40:05
URL: http://bumbelbeescrapbooking.blogg.se
Postat av: Sinikka

Hamnade på ditt blogg via många andra bloggare. Och vilken tur det.
Underbart ditt LO. Passar allt så fint ihop. Giller dina blommorna!!!!!
Sinikka:-)

2008-03-25 @ 23:37:32
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Bea

Skrev ihop en lång kommentar häromdagen, men tyvärr var det strul hos Blogg så allt bara försvann...
Jättefin och sprakande LO Paula! Märkligt nog har jag haft samma idé med cirklarna - kan det vara samma tidning kanske ;-) Har också haft/har en stor scrap-block. men jag gör lite som du - jag plockar bland alla mina saker - organiserar om och hittar nya saker - har klippt sönder alla mina scraptidningar och klistrat in inspirstion i en bok. Sen var mässan otroligt inspirerande också! Så nu kliar det i fingrarna igen!
/Bea

2008-04-03 @ 20:19:26
URL: http://bumblebeescrapbooking.blogg.se
Postat av: Linda

Å paula jätte fin LO.s

Kramizar Linda

2008-04-15 @ 12:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0