Väggdekoration

Min utmaning den här veckan var att skapa en väggdekoration. Jag skapade en välkommenskylt att hänga på dörren som hälsar våra gäster välkomna.
Först tog jag ett chipboardhjärta och satte på pappret Chateau CS - Chocolate Tapestry . Sedan filade jag ner kanterna med en nagelfil för att få en lite mer sliten look och chalkade därefter kanterna med fluid chalk, Creamy Brown och Chestnut Roan. Därefter har jag stämplat dit några swirls för att få lite mer liv åt hjärtat.

image145


Blommorna är utstansade retroblommor i storlekarna small och medium. Den lilla blomman är utstansad i vit cardstock och sedan har jag lagt på ett lager 3D-lck och sedan öst över Making memories glitter, i rosa. Detta är ett bra tips om man t.ex. vill göra egna glittriga dekorationer. Man kan även avsluta med ett lager 3D-lack om man inte vill ha glitter överallt. Blommorna har jag sedan fäst med glue-dots.

Texten är QK Katie Classic i rosa Bazzill. Brunt och rosa tillsammans är en av mina favoritkombinationer. Dessa har jag limmat dit med en limpenna och markerat lite extra med en svart penna och glitterlim. Hjärtat är också det QK. Det ena är stansat i rosa och det andra har jag använt spillet efter att ha stansat ut ett hjärta i Chocolate Tapestry. Detta har jag nitat på innan jag satte dit det på det stora hjärtat. Detta för att det inte gick att nita direkt på det tjocka Chipboardhjärtat.

Jag avslutade med att göra två hål i uppkant för att kunna hänga upp hjärtat på dörren och knöt dit ett spetsband.

God fortsättning på 2008 och hoppas att ni får mycket tid för pyssel!!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0