Tackkort

Den här veckan ville jag göra något annat än att scrappa, så det blev några kort istället. Korten är tänkta till att ges till personalen på vårt dagis, en liten uppmuntran för allt arbete de gör. Jag är ingen van kortskapare, men jag har inspirerats av Petra och hennes fina kort.

image158


Jag har försökt att skapa fyra olika kort men med samma tema. Utgångspunkten var en stämpel ifrån Pyssel Passion. Figurerna har jag målat med både distress Ink och akvarellfärger. Fördelen med distresserna är att man kan späda dem ortoligt mycket och att de inte täcker över linjerna som man har stämplat. Så nu har jag fått lägga en order till BumbleBee på distresser och längtar tills de kommer hem i brevlådan. Jag har använt vanlig cardstock som bakgrund och sedan lagt mönstrat papper ovanpå. När jag har bigat pappret har jag använt mig av boxmakern, en otroligt bra produkt som gör det lätt att göra både kort och askar. Även den här gången har jag använt mig av dies från QuicKutz, något som jag älskar. Allt material eller liknande finns att köpa hos BumbleBee. För att ta en närmare titt på varje kort klicka på de små bilderna.

               

Varför inte glädja någon utan anledning nu när det känns lite grått och trist.

Kram Paula

Material:

Cardstock:
Corduroy - Light Sand och Raw Silk - Skylar
Mönstrat papper: Chatterbox - Chateau - Chateau Bias Plaid och Parlor CS - Olive Parlor Roses
Dies: QuicKutz - Alfabet Abigail, Tags Mini RS-0352, Hjärtan från QuicKutz (Bokstäver och hjärtan går att få som utstansat i vilken färg man vill från BumbleBee)
Embossing: Guld
Stämpel: Pyssel Passion
Verktyg: Boxmaker
Färg: Akvarellfärger och Distress Ink
Brads: Making Memories - Circles Mini WC Brites



Kommentarer
Postat av: Jennie Raminder

Hej på dig!
Som vanligt har du lyckats göra otroligt fina saker. Korten är så fina jag ska spara pengar nu så jag kan köpa lite stämplar och färg så även jag kan göra kort. Har barnen gjort något fint på länge?
Kram Syrran

2008-01-26 @ 15:39:42
Postat av: Jennie Raminder

Glömde säga att jag får lite känsla för olika årstider när jag ser dina kort vilket känns jättemysigt att kunna ge ett tack kort beroende på vilken årstid det är

2008-01-26 @ 15:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0