Stjärnalbum

Den här gången har jag inspirerats av två duktiga scrapare. Den ena är Petra i designteamet och den andra är Ulrika macgregor.webblogg.se/scrap . (Obs! om du vill gå in och titta på Ulrikas blogg kolla så att det står exakt så här på webadressen). Inspiration till färgerna till mitt stjärnalbum hittade jag hos Petras Canvastavla och hon gav mig också temat, Vänskap. När jag var ute och tittade på olika scrapbloggar fick jag se ett underbart stjärnalbum på Ulrikas blogg och det såg mycket avancerat ut. Jag mailade till Ulrika och frågade om jag kunde få en beskrivning och det var inga problem. Tack Ulrika.

image146

Jag började med att klä två chipboard bitar med svart cardstock och sedan dekorerade jag med hjärtan. Jag satte fast två band på insidan av albumets fram- och baksida så att jag skulle kunna knyta det. Till sist stansade jag ut ordet vänskap med hjälp av QuicKutz. När man öppnar albumet ser det ut så här:

image147

Jag har skurit ut papper i tre olika storlekar sju stycken av varje. I den minsta klippte jag ut ett hjärta och på den mellersta skrev jag ner mina tankar om vänskap. Jag dekorerade även det minsta pappret med swirlar och brads.
 
image148

image149

Det var faktiskt inte så svårt som jag först trodde och det blev väldigt effektfullt.

Pröva gärna själva.

God fortsättning på det nya året!

Kram Paula

Nu kan du komma direkt in i butiken om du klickar på länken.
 
Material:

Cardstock:
Bazzil Corduroy - Light Sand
                     Bazzil Corduroy - Dark Sand
                     Bazzil Raw Silk - Whit
                     Bazzil Raw Silk - Black
Brads:        Making Memories - Crystal Circles Clear Valuepack

Ribbon Accessories: Making Memories - Ribbon Labels Girl
Band:

Kommentarer
Postat av: ulrika_m

Hej Paula! Vad kul att du provade stjärnalbumet, och vad fint det blev! Vad bra att instruktionerna gick att förstå ...

Såg förresten att adressen till min blogg är fel i inlägget, ta bort www. före så blir det rätt, alltså så här: http://macgregor.webblogg.se/scrap annars hamnar man i min diabetesblogg, och den är kanske inte så inspirerande ;-)

Ha det så bra, vi hörs!

2008-01-13 @ 10:39:45
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap
Postat av: Petra Karlstrand

Kanonfint album, ett sånt vill jag oxå göra. Du får ge mig instuktioner när vi ses. Kram Petra

2008-01-13 @ 11:18:54
Postat av: Jennie Raminder

Kanon fint du får visa mig i februari hur man gör.

2008-01-13 @ 12:07:15
Postat av: Paula Wiktorell

Självklart så visar jag er hur man gör. Ha det bra
Kram Paula

2008-01-15 @ 15:41:41
URL: http://bumbelbeescrapbooking.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0