Scrappad tändsticksask

Fick hem det nya pappret Klapprande Hjärtan från Bumblebee och var för en gångs skull inte sugen på att göra kort (!). Det fick bli en tändsticksask istället.

image89


Jag stansade ut texten från QK och chalkade bokstäverna med Chestnut Roan. För att få fast dem använde jag min underbara XYRON (hur skulle jag klara mig utan den?) Till prickar över i:na satte jag dit snaps från MM. Glittersnirkeln är gjord på fri hand med stickles "Chrystal" från RANGER. Runt framsidan prickade jag en ram med svart penna.

image90

Jag stämplade texten blås ut på sidan och klippte ut ett "ljus" av vitt papper, som jag sedan fyllde med Glossy accents för att få effekt. Veken är ritad med svart penna.

image91

Baksidan ville jag ha neutral, men det fick i alla fall bli en liten minitag från QK som en liten hälsning.
Den här tändsticksasken kan ju passa att ge bort istället för en blomma, eller varför inte till Alla Hjärtans Dag som ju är i antågande.
Jag ska i alla fall ge bort min idag till en vän!

Kram på er alla därute i snöyran - Petra

Materiallista:
Papper - Klapprande Hjärtan från Swedish Collection - YoDo
Chalk - Chestnut Roan
Clearstamps - Multi Retro från MSE
Stickles - Crystal från Ranger

Allt material finns hos Bumblebee såklart!


Kommentarer
Postat av: Paula Wiktorell

Tack för att just jag fick din otroligt fina tändsticksask. Du är verkligen en go´ vän.
Kram Paula

2008-01-06 @ 16:07:36
URL: http://bumbelbeescrapbooking.blogg.se
Postat av: Tant Fia

Jag beställer en tändstickask av dej till madde som ska bli mormor i juli....hon röker o jag vet att hon vill sluta.....kommer du på nått bra????

2008-01-08 @ 15:29:15
Postat av: Anonym

ÅHHH! Vad fin en sån vill jag osså göra!!
Men oj, vi använder ju inte tändstickor!!
Det blir inte lika fint med en scrappad tändare!

2008-01-08 @ 20:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0