Scrappad canvastavla

När barnen tar skolfoton brukar det hemma hos oss bli kort över när släkten har fått sina julklappar! Jag valde ett svartvitt foto och fixade till en canvastavla av!

image92

Jag har använt en målarduk som är 20X20 cm från Fache. Jag målade den svart med akrylfärgen Asphalt som är från MM. Själva ramen är även den från MM och heter Frames embossed Basic. I ovankant och nedankant har jag fäst band som heter Ribbon Words - Emotions, även de från MM.

image93

Jag stansade ut tre hjärtan från en punch "folkheart" och skrev Storebror, Lillasyster & Älskade barn i dem med vit penna. Runt hjärtana lade jag stickles silver, och medan jag ändå höll på silvrade jag runt ramen och inuti ramen.

image94

På vänstersidan fäste jag en tag från QK med en Chrystalbrad. Jag skrev namn och årtal i tagen, för nu blir det väl så att man får scrappa skolfoton varje år och även se som finns från föregående år.......

Det roligaste var att min man (som för övrigt inte hoppar jämfota av lycka över mina projekt) tyckte den blev fin!

Scrappa på nu därute, ni har säkert gamla skolkort liggande!!!!!!!
Kram Petra

Kommentarer
Postat av: Paula Wiktorell

En jättefin tavla du har gjort! Blev sugen på att göra en till mormor & morfar och farmor.
Kram Paula

2008-01-06 @ 16:09:23
URL: http://bumbelbeescrapbooking.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0