"Grabbigt" kort

Jag hade i uppdrag som DT att göra ett "Äntligen snö-kort" men eftersom snön lyser med sin frånvaro så saknades inspiration!
Min son har namnsdag på måndag, så det fick bli ett kort till honom istället. Det bästa var ju att mina nya dies fick komma till användning.

image168

Kortet blev väldigt enkelt i sitt utförande, men jag tycker det passar bra för då kommer "fordonen" till sin rätt.
Som grund har jag ett svart cardstock och de rostbruna rutorna är baksidan av Gumball Stripe från Chatterbox.
Jag stansade ut fordonen med spillbitar (jag sparar alltid spillbitar i en låda) och monterade på varsinn ruta. Fyrhjulingen och monstertrucken är upphöjda med 3-D kuddar, men det syns inte på bilden.
I mitten satte jag fast en ruta där jag stämplade GRATTIS PÅ NAMNSDAGEN med disneys alphabet stamps.
I den lilla tagen skrev jag Karl och satte dit den med en liten svart brad.
Runt kanten har jag duttat med stickles.
Jag gillar verkligen de här diesen, blir bra till kalaskort framöver.
Diesa på - Kram Petra

Material jag har använt:
Cardstock
Corduroy Dark black - Bazzill
Mönstrat papper
Gumball stripe (baksidan) - Chatterbox
Dies
PC Cuttlekids 4-pack Off Road 62-0027 - Provocraft
QK dies single Tags Mini RS-0352
Brads
Cirkles Mini metal Basic - Making Memory
Stämplar
Disney alphabet stamps - EK success
Stickles
Black Diamond - Ranger
Chalk
Chestnut Roan - Colorbox

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0