Födelsedagsalbum

Nu har jag ÄNTLIGEN kommit igång med min cuttlebug.....vilka möjligheter. Det är så bra att den tar alla dies så nu kommer den gå varm!
Jag har gjort ett litet minialbum med en flik för varje månad. Meningen är att jag ska skriva in när släkt och vänner fyller år för att sedan ha albumet i väskan. Då kan man, när man går på stan, se om det är någon present som ska handlas.

image165

Jag har valt att vara ganska sparsam med utsmyckningen eftersom den ska ligga i väskan, då kan man ju inte ha en massa dekorationer som "står ut".
Nallen är en stämpel från pyssel passion som jag målat med distresser.
Skylten är utstansad från QK och då har jag använt spillbitar.
Ordet "create" är från MM:s ribbon emotions. Pappret är från Chatterbox, och jag har bara rivit av ett hörn och chalkat.

image166

På baksidan har jag satt fast ett "frimärke" som är från ProvoCraft. Man får med en frimärksdie samt fyra embossingplattor när man köper en Cuttlebug.

image167

Här ligger albumet utvikt. Jag har stämplat varje flik med Disneys alfabetstämplar i olika färger. Nu tror jag att det blir ett album till som jag ska ha i min pysselhörna så man vet när det är dax att tillverka kort..... Perfekt för mig som är en smula glömsk.....
Kram - Petra

Material jag använt:
Papper     
Cardstock från bazzill - Corduroy Dark Black
Gumball Stripe från Chatterbox
Dies
Mini album från QuicKutz
Sign från QuicKutz
Celebration stamps från ProvoCraft (ingår när man köper Cuttlebug)
Stämpel
Nallen från Pyssel Passion
Brads
Circles medium metallic från Making Memories
Flowers medium från Making Memories
Chrystal Brad
Distresser
Walnut stain från Ranger
Tattered rose från Ranger
Band
Emotions från Making Memories

Materialet finns så klart hos Bumblebee........pyssla på!!!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0