Barnpyssel

image164
Här hemma har vi haft så himla tråkigt väder de senaste helgerna att vi tyvärr knappt kommit utanför dörren, så vi får hitta på roliga projekt inomhus istället. I lördags satte jag mig med min stora grabb (3 år) och ett gäng spillbitar cardstock och QK-tången och pärmen med alla figurdies. Det var mycket uppskattat och resultatet blev ett memoryspel som ni ser på bilden! Det enda jag skall göra nu är att laminera alla korten så att de tål att spelas med många gånger. Vi hade mycket trevligt tillsammans och han kunde hjälpa till med i stort sett alla moment. Ett tips om ni är lite rädda om er tång och inte vill sätta den i händerna på barnen är Cuttlekids maskinen som är gjord just för barn. Det finns dessutom en hel drös underbara dies till den!

Material:
Cardstock i alla möjliga färger
QK - mestadels djur och "barn"motiv


/Bea

Kommentarer
Postat av: Petra Karlstrand

Vilken jättebra idé! Känns som något man kan ha användning av på jobbet oxå. Kram Petra

2008-01-23 @ 21:49:57
Postat av: Christina Bergstrand

Toppen! Vilken bra ide ni kom på. Det ska jag göra oxå vid tillfälle.
Häls Christina

2008-01-24 @ 03:28:40
Postat av: Smurfmamman

Min son snart 2år är nästan alltid med mig o pysslar!! Han älskar att hjälpa till och stansa med QK och med CB :-) han e så stolt o lycklig :-) Bra tips med memory!! tjing

2008-02-01 @ 10:59:05
URL: http://smurfmamman.blogg.se
Postat av: barbara

Åhhh vad roligt!Måste göra ett memory spel med barnen!Tack för du delar med dig av din fina ide!

2008-03-22 @ 10:07:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0