Äntligen har vintern kommit!

Vi vaknade en morgon och såg att vintern äntligen har kommit hit till Söderköping. Marken och träden var vita av härliga mjuka snöflingor. Inspirationen låg på topp och det blev en vintrig LO med vinterbilder från förra året.

image84


Hittills har jag mest gjort ganska stilrena  LO:s med inte så många dekorationer, men denhär gången ville jag utmana mig själv till att använda många dekorationer och olika tekniker. Jag började med att ta ett  Bazzil Corduroy - Light Sky och gjorde en ram runt om med order Let it snow med hjälp av silverfärgat embossningpulver och alfabetet Clearly Stamp Multi Retro UC/LC från My Sentiments Exactly!. Som bakgrundspapper har jag använt Snowflakes från Paper Pizazz. Till fotomattorna har jag använt Bazzil Corduroy - Light Sky som jag sedan har chalkat med Vers Color - Sky Blue.

image85

Det här var den första dekorationen som jag gjorde och den var ganska enkel att göra. Jag började med att stansa ut tagen och snögubben. Det tar lite tid och det blir mycket vevande på Cuttelbugen, men det är det värt. När jag hade satt fast snägubben på tagen embossade jag med vitt embossingpulver för att få snö längst ner. Till sist ritade jag enkla snöstjärnor med en vit Sakurapenna. På baksidan satte jag fast ett vanligt gem med en 3D gluedot. Ett tips är att sätta gemet mot pappret och sedan gluedoten övanpå.

image86


Inspirationen till den här lilla skylten hittade jag in en engelsk tidning som heter Scrapbook inspiation. Den är mycket enkel att göra. Jag har stämplat winter med alfabetet Clearly Stamp Multi Retro UC/LC från My Sentiments Exactly! och sedan embossat med silver. Jag har sedan chalkat kanterna med Versa Color Sky Blue och till sist satte jag fast den med två brads.

image87

Den här stjärnan har jag stansat ut med hjälp av Cuttelbugen och en dies från QuicKutz. För att den inte skulle försvinna använde jag Stickles - Silver som jag också använde för att blinga bardsen som jag satte fast stjärnan med. Ett tips är att använda X från Xyron så att det blir en klistrig baksida på delarna till stjärnan det blir mycket lättare att sätta fast den.

image88

Rubriken till LO:n stansade jag ut med QuicKutz´s alfabet Abigail och sedan har jag blinagat rubriken med Diamond från Stickles. Det var svårt att hitta en plats för att skriva min journaling därför gjorde jag ett litet kuvert med ett litet brev med hjälp av Revolutiondies från QuicKutz. Kuvertet torr embossade jag med QuicKutz Revolution - Goosebumpz Curl. På brevet gjorde jag en enkel stjärna med hjälp av Stickles - silver och blue. Hoppas att detta skall inspirera dig till att skapa riktigt vintriga LO:s med många dekorationer.


God fortsättning på det nya året från
Paula



Material:
Papper:
 Bazzil Corduroy - Light Sky
                Bazzil Raw Silk - whit
                Bazzil Raw Silk - black
                Paper Pizazz - Snowflakes 
Brads:   Making Memories
Clear Stamps:My Sentiments Exactly! - Clearly Stamp Multi Retro UC/LC 
Embossingpulver: Silver
Stickles: Silver och Blue
Chalk/stämpeldyna: Vesa Color - Sky Blue 
Die-cutting maskin: Cuttelbug
Dies: QuicKutz - Abigail, QuicKutz - Snowman, QuicKutz - Snowflake RS-0386, QuicKutz Revolution - Envelop & Liner, QuicKutz Revolution - Goosebumpz Curl.
Gem

Allt finns att köpa hos BumbleBee!




Kommentarer
Postat av: Petra Karlstrand

Underbar vintrig LO!!!! Visst är det härligt med all snö, det har du verkligen framhävt! Kram på dig från Tant GPS

2008-01-04 @ 20:45:18
Postat av: Jennie Raminder

Du har lyckats igen att göra en otroligt fin LO. Jag blir inspererad utav dina bilder och saker du lägger ut. Bra gjort längtar tills du lägger in något nytt.

2008-01-04 @ 21:37:23
Postat av: ulrika_m

Mysig vinterlayout! Kul med den stämplade texten som går runt hela sidan. Tack för din kommentar på min blogg för stjärnalbumet (för visst var det du?). Jag har gjort instruktioner om du vill ha, kan jag skicka dem till en e-mailadress kanske?

2008-01-04 @ 22:46:39
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0