Fortsättning på Alla hjärtans dags-kitet

Här kommer fortsättningen på hur man gör mitt lilla Alla hjärtans dags-kit. Vi börjar med den stora asken som är väldigt enkel att göra. Jag har använt min boxmaker som jag har köpt frå BumbleBee (det är en beställningsvara). Boxmakern består av en platta med spår i på båda sidorna. Den ena sidan används till att göra locket och den andra till att göra botten. Man använder en liten plastpinne för att biga vikningarna så att man kan vika ihop lådan sedan. Innan man viker ihop den får man klippa ett jack längs ena kanten på en av sidorna i de fyra fyrkanterna som bildas i hörnorna.

image182


Jag har sedan dekorerat asken med blommor och en tag med ett hjärta på.



Jag gjorde även ett lite minialbum/kort som var väldigt enkelt att göra.
1. Du börjar med att dela ett 12" x 12" papper i fyra delar så att du får fyra kvadrater (se bild 1).
2. Vik kvadraterna på mitten horisontellt och vertikalt så att det bildas ett kors (se bild2).
3. Vik pappret en gång på diagonalen (se bild 3).
4. Vik in vikningen som uppstod när du vek diagonalt mot mitten (se bild 4).
5. Veckla ut kvadraterna och lägg dem som bild 5 visar.
6. Limma ihop de små kvadraterna som hamnar ovanför varandra (se bild 6).
7. Skär ut två kartong kvardrater som är något större än 3" x 3" och klä dessa med papper.
8. Klipp till fyra lika långa band och fäst dem på mitten av två av sidorna (mittemot varandra).
9. Vik ihop de ihoplimmade papprena och limma fast dem på varsin klädd kartong bit.
10. Dekorera insidan. Genom att skära ut små trianglar skapade jag små fickor där jag kunde stoppa ner olika saker.

                   

    

Oj, hoppas att ni inte blir avskräckta av min dåliga förklaring, men titta på bilderna så ger det sig nog.

Så här blev mitt färdiga resultat.

image191


                    

Om ni undrar något är det bara att lägga en kommentar så skall jag försöka att besvara den.

Lycka till och ha en riktigt skön Alla hjärtans dag!

Kram Paula

Materiallista:

Mönstrat papper: Basic Grey - Two Scopps Strawberry Smothie, Cupids Arrow och Creme Brule
Cardstock: Bazzill - Corduroy Briliant White
Dies: Envelop & Liner Rev, Goosebumpz Curl Rev och Hjärta (går att få som utstansat hos BumbleBee)
Stickles: Diamond
Chalk: Clearsnap - Colorbox Cat's Eye Fluid Chalk Dark Brown
Brads: Making Memories - Crystal Circles Clear Valuepack




Kommentarer
Postat av: barbara

Jättefina alla hjärtans dag kit!

Kul med lite ideer!

Bárbara

2008-02-12 @ 20:40:03
URL: http://barbaraskortblogg.blogspot.com/
Postat av: ulrika_m

Superfint kort, Paula! Måste provas! Kram.

2008-02-20 @ 07:11:34
URL: http://macgregor.webblogg.se/scrap

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0