Dörrskylt

Jag har länge velat göra något till Alinas rum och när jag fick uppdraget att skapa något av ett chipboardhjärta valde jag att göra en dörrskylt. Jag hade sett ett en artikel paper piecing i Scrapbooking m.m. och valde att göra en flicka.

image196

Jag valde att täcka hela hjärtat med papper (annars finns det ett ord utskuret) så att det blev en mönstrad bakgrund. Banderollen har jag klippt ut från ett vanligt cardstock från Bazzill och sedan har jag stansat ut bokstäver med hjälp av QuicKutz Abigail. För att få lite effekt så valde jag att chalka kanterna både på hjärtat och banderollen.

image197

Flickan gjorde jag genom att först rita en mall och sedan klippa ut delarna i cardstock. För att få en bra hudfärg målade jag med distress ink på vit cardstock. För att få lite mer liv i klänningen och ansiktet använde jag torrchalk och en vit sakurapenna. Flickan satte jag sedan fast med 3D-kuddar på hjärtat.

Alina blev jätteglad när hon såg den på sin dörr och utbrast:

Här bor jag!


Kram Paula


Materiallista:

Chipboards hjärta:
Making Memories - Chipboard Shapes Conversation Hearts
Mönstrat papper: Basic Grey - Two Scopps  Creme Brule
Cardstock: Bazzill - Corduroy Briliant White ,Corduroy Light Sand , Corduroy Light Sky och Raw Silk Precious
Dies: QuicKutz Abigail (går att få som utstansat hos BumbleBee)
Chalk: Clearsnap - Colorbox Cat's Eye Fluid Chalk Dark Brown , torr chalk
Pennor: Sakura - vit, svart


Kommentarer
Postat av: Petra Karlstrand

Vad fint du gjort Paula! Gillar effekterna du fått på flickan med hjälp av penna och chalks, häftigt.
Kramar till dig från mig (Snart ska vi till Nordiska mässan - YIPPEEEEE!!!!)

2008-03-01 @ 19:36:04
Postat av: Jennie

Hej den blev kanon fin. Du kan börja göra en sådan till Smilla och en till Melletott:) Vi vill även ha en till WC nere och en till WC uppe i vår nya lägenhet. Sen glömmer du väl inte bort att jag vill ha en recept "låda". Jag tänker att nu när det snart är påsklov och du ha lite att göra kan du ju göra till mig. Kram från syrran hoppas vi ses snart

2008-03-05 @ 18:39:36
Postat av: Johanna

Hej, Paula. Nu har jag fått lite inspiration från dina bilder! Kul ide med banderollen. Nu ska jag scrapa lite själv :-) Kram/Johanna

2008-04-07 @ 19:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0