Alla hjärtans dags-kit

Snart är det alla hjärtans dag och då finns det möjlighet att tala om att man älskar någon (det finns det ju alltid, men ibland behöver vi nog en liten knuff för att säga de där orden). Jag har gjort ett litet kit med olika saker som man kan göra till alla hjärtans dag.

image174

Jag kommer att berätta hur jag har gjort boxen från Maya Road. Jag började med att måla den vit med akrylfärg i flera lager. Sedan använde jag clerstamps från Hot off the press och embossade med guld. När jag embossade hade jag klippt till en kartongbit som täckte fönstret, annars fins det risk för att det smälter.

                                                            


Jag gjorde också ett litet kort av papper från Basic Grey´s nya kollektion Two Scoops. Kuvertet kommer från QuicKutz och när jag hade stansat ut det torrembossade jag det med Goosebumbz Curl för att få en fin struktur. Hjärtana som trillar ut ur kuvertet är det som blir kvar när man har stansat med heart RS-0045. Jag använde även QuicKutz dies confetti för att skapa små swirlar. Swirlarna målade jag med Sakuraw Gelpenna 700. För att hjärtana inte skulle försvinna bort mot bakgrunden chalkade jag med Colorbox Cat's Eye Fluid Chalk Dark Brown.


image178  

Nästa vecka kommer jag att visa hur man gör ett lite annorlunda kort/album och en box med hjälp av boxmakern.

Sköt om er!

Kram Paula


Materiallista:

Box:
Box:
Maya Road - Mementos Secret box
Stämplar/Clearstamps: Hot off the press - Swirls
Embossing: Guld

Kort:
Mönstrat papper: Basic Grey - Two Scopps Strawberry Smothie
Cardstock: Bazzill - Corduroy Briliant White
Dies: Envelop & Liner Rev, Goosebumpz Curl Rev och Hjärta (går att få som utstansat hos BumbleBee)
Stickles: Diamond
Chalk: Clearsnap - Colorbox Cat's Eye Fluid Chalk Dark Brown


Kommentarer
Postat av: Petra Karlstrand

Vilka underbara alster du gjort.....snacka om att ge inspiration! TACK!!!!
Ha det jättebra - KRAM på dig

2008-02-06 @ 09:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0