Super Hero

En av de utmaningar som vi som Design Team fick av BumbleBee den här månden var att skapa något med Actionhjältar. Jag har haft några gamla kort av Emrik som Spindelmannen liggande. Det har inte blivit av att jag har scrapat dem, men nu kände jag att det var dags (visst är det skönt att kunna låta en del foton bara ligga och vänta tills man behöver dem). Jag bestämde mig för att göra en liten serietidning och inspirerades av färger och det grafiska uttrycket i dessa.
image67


Jag började med att stansa ut alla orden som jag ville använda mig av med hjälp av QuicKutz alfabet Diesel. Stjärrnan har jag ritat själv och sedan klippt ut, en i gul cardstock och en lite större i röd cardstock. Tidningen gjorde jag genom att helt enkelt dela två svarta cardstock i hälften och sedan biga dem på mitten med hjälp av min Boxmaker.  Boxmaker består av tre plastplattor som man använder för att göra kort, askar, modellhus med mera.
En otroligt användbar sak.

image68


När jag funderade över vad tidningen skulle handla om och hur den skulle se ut. Bestämde jag mig för att använda bokstäverna i ordet Hero. H blev hjälte, E blev envis, R blev rolig och O blev oerhört snäll. Orden på vänstersidan har jag stämplat med Clearly Stamp Multi Retro UC/LC från My Sentiments Exactly! och sedan embossat med lila, rätt och rosa embossingpulver.

image69

Ibland kan det vara effektfullt att klippa bort bakgrunden och istället sätta dit en fotomatta. Jag ville också skapa en nyfikenhet på att titta i tidningen och detta försökte jag göra genom att sätta en del foton och dekorationer så att de sticker ut.

image73

Så här ser sista sidan ut. Det var verkligen otroligt roligt att skapa ett eget album ända från grunden. Pröva gärna.

image74

Pappret kommer ifrån Bazzil och färgerna som jag har använt är blått, grönt, rött och gult. Ett tips är att göra en mall till stjärnan och sedan rita av den på cardstocken. Nturligtvis kan man sätta dit fler dekorationer och band så att den blir ännu mer spännande. Emrik blev mycket nöjd.

Kram Paula

Kommentarer
Postat av: Petra Karlstrand

Vad coolt det blev!!!!! Emrik måste vara jätteglad som har en så duktig mamma som gör en tidning om honom.....Kram Petra

2007-12-28 @ 14:12:10
Postat av: Jennie Raminder

Nu får du göra sådana till mina barn de är ju bara fyra stycken, det fixar du på sportlovet. Saknar dig kram

2008-01-04 @ 21:39:32
Postat av: Dennis Karlstrand

Din serietidning år väldigt fin! Det var påhittit att skriva en sak om varje bokstav! Med helsningar från Dennis.

2008-01-06 @ 19:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0