Receptbox

Så är det dags att dra igång min sida här på bloggen. Jag hoppas att ni kommer att hitta något som kan inspirerar er. Det första som jag fick till uppgift att göra var en receptbox och här kan ni nu se resultatet.

image37


Jag har använt Chatterbox´s Chateau Plaid, Bazzil Raw Silk Light Toupe och Bazzil Raw Silk White. När jag hade skurit till rätt höjd på det mönstrade pappret satte jag fast det på lådan med hjälp av dubbelhäftande tejp. Ett tips är att ta bort handtaget genom att böja upp klamrarna på undersidan av locket. Banden på locket kommer från Making Memories och heter Ribbon Woven - Chocolate. Jag textade för hand och stämplade "ettiketen" med en swirl från Hot off the press som heter Swirls. En helt underbar samling med swirlar, det var faktiskt svårt att välja vilken jag skulle använda. Sedan stansade jag ut löv, hjärtan och en bakelse med dies från QuicKutz och fäste fast dem med 3-D kuddar. Hjärtana är baksidan på Chatterbox´s Chateau Plaid.

image38


När själva boxen var färdig var det dags att ta sig an receptkorten. För att få en snygg flik på pappret använde jag fliken för Revolutions mini album som mall. Storleken på receptkorten är 17cm x 15 cm. Det blev precis fyra kort med flikar på bredden. Jag bestämde mig för att skapa en hel meny varje avdelning med flikar. Den första är Plock & Gott ,lite snacks som man kan bjuda på innan middagen börjar. Nummer två är förrätt, den tredje är huvudrätten och till sist kommer desserten. Varje kort kan man sedan dekorera mer om man vill, men jag har valt att bara sätta fast något litet på varje kort som t.ex. ett hjärta.

image39


Allt material finns att köpa hos BumbleBee.

Hoppas att ni vill prova på att göra en egen receptbox och kanske ge bort den i julklapp.

God Jul önskar

Paula

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0