Grattis PRINSESSAN

Idag satte jag mig i min pysselhörna och kände mig så GLAD!!!! Jag behövde inte göra julkort, utan kunde "skapa fritt". Det blev ett grattiskort som ju alltid är bra att ha hemma ifall dottern ska på kalas.


image70
Det här kortet är gjort på ljusblå cardstock, och det prickiga pappret heter "Baby Plaid" (Chatterbox). I den prickiga rektangeln har jag stämplat texten med Disneys stämplar från EKS. Jag har även stansat ut en tag från Qk som jag fäst med en mini flowers brad. Jag lämnade den tom för att kunna skriva i födelsedagsbarnets namn. Chipboardhjärtat kommer från MM (kan man skriva åldern i).
Prinsessan Agnes (från Pysselpassion) är målad med distresser. Kronan är ifylld med stickles "Golden rod". Hårrosetterna och broderierna på klänningen är målade med guldpenna.

image71

Prinsessan är fäst med 3-D kuddar på en utskuren rektangel av ett underbart papper som heter "Disney Stripes" från EKS. I klänningsvecken har jag lagt i stickles Crystal, så det glittrar lite tjusigt. Den smala pappersremsan är utskuren från ett papper av Chatterbox som heter Tile Stripe.
Några av prickarna har jag höjt upp med Glossy accents från Ranger.

image72

Kantern är chalkade så det blir lite kontrast.

Hoppas Ni alla får ett GOTT NYTT ÅR!!!!!!
Petra

Kommentarer
Postat av: Christina Bergstrand

Jättefint kort till en liten prinsessa :-)

Önskar er ett gott slut och ett Gott Nytt År

Hälsningar Tina

2007-12-27 @ 23:26:52
Postat av: Petra Karlstrand

Tack för komplimangen!!!!
Gott Nytt År till dig från oss i Bumblebee DT

2007-12-30 @ 22:44:20
Postat av: Jennie Raminder

Otroligt fint kort jag skulle kunna ha kalas varje vecka om mina barn fick ett sådant. Kan ni inte ha en scrappträff så man får lära sig.

2008-01-04 @ 21:41:53
Postat av: Petra Karlstrand

Vore jättekul med en scrapträff! Paula & jag funderar faktiskt på att ordna en längre fram i vår. Då är du hjärtligt välkommen - KRAM Petra

2008-01-06 @ 15:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0