En röd julstjärna





Jag har scrappat en fin jul stjärna till julen.

Jag har använt mig av rött papper Raw silk-crimson, till blommorna. Jag har klippt ut blommorna i två olika storlekar. Som jag satt ihop med tre D-kuddar. Jag har använt mig av Pebbles ink och chalkat blommorna med röd torr chalks.
Så har jag ritat konturerna runt blommorna med en svart penna 0.3 mm. Jag har använt mig av MM scrapbook color acryllic spotlight och målat med pensel.
Inuti blomman har jag dekorerat med sticklers glitter glue-gold.
Bladen har jag klippt ut i grönt papper Raw silk-patch. Sen har jag även där ritat konturerna och torr chalkat.
Jag har satt fast både blommorna och bladen med ståltråd på baksidan.

Jag har lagt osais i en vit kruka och dekorerat med grön mossa över. Sen har jag stuckit i blommorna i krukan.
Sist men inte minst gjorde jag en rosett och satte dit som pricken över i.

image42

Här är en närbild på julstjärnan:

image43

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0